Jen bych upřesnil, že (pokud jsem to dobře pochopil) ten software ve VW dieselech nesnižoval emise při testech, ale pouze údaje, které auto předávalo měřicímu zařízení. v USA se totiž neměří skutečný výstup z výfuku, ale jen hodnoty z řídicí jednotky.
Odpovědět0 0
To není pravda. Auto podle série znaků vyhodnotilo, že je na měřící stolici a upravilo (přidusilo) tak chod motoru, aby byly nízké emise. Takto jsem to teda zaznamenal já...
Odpovědět1 0
Co k tomu říct? Vy*erme se už na tu nekonečnou řadu plusek za áčkem a začněme věci vyrábět tak, aby fungovaly. Všechno pro svou funkčnost potřebuje nějakou energii. Perpetuum mobile nevyrobí asi nikdo. Honění se za nereálnou spotřebou je cesta do pekel hlavně pro zákazníka. Pak máme TV, která nesvítí, lednice, které nechladí, vysavače, které nevysávají a pračky, co perou ve studené vodě, které je tam sotva na dně bubnu. Energetické štítky jsou (mimo jiné) marketingová bublina, která splaskne právě ve chvíli, když si uvědomíme, že za starší dosluhující spotřebič, který byl ve všech směrech výkonnější a dlouhá léta dobře sloužil, už nekoupíme adekvátní náhradu.
Odpovědět4 0
Máte pravdu, omezovat přístroje v provozu je strašný nesmysl. Měl jsem ale dojem, že jsem někde viděl článek o povinnosti každého nového spotřebiče mít spotřebu ve standby pod 1W. To v naší domácnosti nesplňuje z nových věcí nic a tady myslím, že by se ušetřilo mnohem víc. Přeci jen jestli televize bude mít tu hoďku spotřebu o 10W větší zdaleka nedá tolik, když zbylých 23 hodin bude zbytečně žrát kontinuálně přes 5W.
Odpovědět0 1